Kosze zasypowe – skuteczny i prosty sposób na zwiększenie sprzedaży

Kosze zasypowe są wciąż niedocenianym materiałem POS. Chociaż widzimy je dość często, nie zawsze wzbudzają zaufanie klientów. Jak wykorzystać kosze zasypowe do podniesienia średniej wartości koszyka? Dlaczego warto korzystać z koszy zasypowych?

Kosze zasypowe – wszechstronne materiały POS

Kosze zasypowe mają wiele zalet. Po pierwsze można je z łatwością przetransportować z jednego miejsca na drugie. Najczęściej wykonane z lekkich materiałów, takich jak plexi lub PET. Niektórzy jako kosze zasypowe wykorzystują palety, które ani nie wyglądają zachęcająco w oczach klientów, ani nie są wygodne. Pracownicy sklepu muszą borykać się z ciężarem palet, które trzeba przewozić wózkami. Produkty z palet mogą spadać, a gdy jest ich mało, niewielu klientom chce się po nie sięgać.

Czasami za kosze zasypowe służą wózki (te same, do których klienci wkładają towar) lub kartony po owocach. Takie rozwiązanie nie budzi zaufania. Dla klientów są najczęściej sygnałem, że w koszach znajdują się przeterminowane, zepsute, mało warte przedmioty, którym sprzedawca nie poświęca wiele uwagi i chce się ich szybko pozbyć.

Back to School, Boże Narodzenie czy rozpoczynające się wakacje – kosze zasypowe na różne okazje

Najlepiej przygotować ciekawą formę koszy zasypowych. Przyciągną uwagę klientów, ułatwią klientom wybieranie produktów i pomogą utrzymać porządek. Jeśli kosze zasypowe wystawiamy przy okazji wyprzedaży sezonowych, warto dopasować je do konkretnej okoliczności. Zbliżające się rozpoczęcie roku szkolnego to okazja do wystawienia koszy zasypowych z zeszytami, kredkami, farbami, piórnikami, a także butami na zmianę, plecakami i strojami na wf.

Kosz zasypowy w formie dużej kredki z kilkoma półkami umożliwi nam rozdzielenie piórników, długopisów i ołówków od farb, plasteliny, kartonów i zeszytów. Duża kolorowa kredka będzie widoczna z daleka i od razu przyciągnie wszystkich rodziców, którzy w tym okresie szukają promocji.

Na Boże Narodzenie możemy wystawić duże pudła owinięte papierem prezentowym (oczywiście pudła muszą być otwarte). Kosze mogą być także zrobione z transparentnej plexi. Możemy też zamówić w firmie zajmującej się produkcją materiałów POS kosze zasypowe w kształcie bombek na choinkę lub w innej dowolnej formie.

Również rozpoczynające się wakacje są doskonałym momentem sprzedażowym. Sprzedają się wtedy piłki plażowe, zestawy dla dzieci do zabawy w piasku, materace i koła, a także olejki i balsamy do opalania, środki przeciw komarom i oczywiście kostiumy kąpielowe. Na kosmetyki przeznacz osobny kosz zasypowy, na klapki i kostiumy kolejny, a na zabawki i plażowe akcesoria jeszcze inny.

Kosze zasypowe a cross-merchandising

Kosze zasypowe doskonale sprawdzają się w sprzedaży krzyżowej. Kosmetyki do opalania, łagodzące oparzenia, utrwalające opaleniznę, środki przeciw komarom i plastry na odparzenia powinny znaleźć się obok półek z piłkami plażowymi, materacami i wiaderkami z grabkami. Klient robiący zakupy na dzień przed wyjazdem na wakacje może zapomnieć wpisać na listę  olejku do opalania. Może także skusić się dobrą ceną, niezwykłą okazją i kupić drugi olejek na zapas.

O czym należy pamiętać, ustawiając kosz zasypowy?

Wspominaliśmy, że warto zadbać o ciekawą formę kosza zasypowego. Ma ona przede wszystkim przyciągnąć wzrok klientów i wzbudzić ich zaufanie.

Klientów nie wolno pozostawić bez informacji o cenie. Jeśli więc nie znajdują się one bezpośrednio na produktach, należy koniecznie zadbać o czytelną informację – najlepiej sprawdzają się hangery, które wiszą nad koszami i nie zajmują przestrzeni, po której klienci mogą się swobodnie poruszać. Hangery z cenami warto umieszczać również w sytuacji, gdy na produktach znajdują się ceny. Niech informacja o promocji, wyprzedaży i obniżce cenowej będzie wyraźna, widoczna dla każdego.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*