Mogłoby się wydawać, że sposób pakowania towaru nie jest aż tak istotny, co sam produkt. Być może, ale zapewne nie raz doszło do sytuacji, w której Twoje siatki okazały się nie wystarczająco wytrzymałe dla ciężaru ich zawartości. Zakupy lądują na ziemi, a Ty zastanawiasz się, czy nie lepiej było sięgnąć po coś bardziej wytrzymałego. Jak się okazuje materiał wykorzystany do produkcji reklamówek, determinuje ich odporność na nadmierny ciężar, a także pozwala na uzyskanie odpowiedniego stopnia elastyczności.
Opakowania foliowe – dlaczego polietylen?
Mianem polietylenu (PE) określa się niezwykle giętki, przeźroczysty oraz wykazujący termoplastyczne właściwości materiał, który jest powszechnie wykorzystywany do wyrobu wielu przedmiotów codziennego użytku. Jego właściwości są bardzo dobrze znane producentom rozmaitych przedmiotów – począwszy od różnego rodzaju pojemników (np. butelek czy kanistrów) i związanych z nimi akcesoriów (np. zakrętki do butelek PET), przez elementy wykorzystywane w niektórych dyscyplinach sportowych (np. żyłki i liny używane przez wędkarzy czy miłośników wspinaczki), a kończąc na niektórych częściach instalacji sanitarnych (np. rury wodociągowe).
Nie ulega wątpliwościom, że najpopularniejszym zastosowaniem polietylenu są wszelkiego rodzaju opakowania foliowe, które zazwyczaj nazywa się torbami lub workami. Częsta obecność reklamówek PE w sklepach nie stanowi dzieła przypadku, lecz świadomy wybór właścicieli, którzy decydują się na wybór tego produktu ze względu na szereg korzyści dla towaru i konsumenta, jak np.:
- duży stopień elastyczności,
- realne właściwości elektroizolacyjne,
- niewielką przenikalność dla pary wodnej,
- stosunkowo dużą odporność na niską temperaturę,
- znaczną wytrzymałość na czynniki mechaniczne.
Reklamówki PE – znajdziesz je wszędzie
Wykonane z polietylenu woreczki spotykamy praktycznie wszędzie. Niewielka cena produkcji w stosunku do oferowanych korzyści i jakości sprawia, że przedsiębiorcy często stawiają na reklamówki PE jako główne produkty umożliwiające zapakowanie towaru. Większość branż w świadomy sposób wykorzystuje torebki foliowe, które można z łatwością dostosować do charakteru prowadzonej działalności! Najczęściej wykorzystywanymi rodzajami reklamówek PE są:
- błyszczące i miękkie torby LDPE,
- matowe i szeleszczące woreczki HDPE,
- matowe i miękkie opakowania MDPE o charakterystycznym efekcie mrożonego szkła.
Usługi oferowane przez daną firmę mogą wiązać się z konkretnymi wymaganiami. Nic jednak straconego – obecni wytwórcy worków foliowych pozwalają na maksymalną personalizację własnych opakowań. Sprawdź, w jakich dziedzinach reklamówki PE znajdują szczególne zastosowanie.
Sklepy wielobranżowe
Nikt nie powinien być zaskoczony, że opakowania foliowe stanowią żelazny punkt w wyposażeniu każdego sklepu spożywczego. Owoce, warzywa, pieczywo, orzechy, mięso, ryby, słodycze oraz wiele innych produktów mogą zostać z łatwością zapakowane w niewielkie i jednorazowe woreczki wykonane właśnie z polietylenu. Wszystko za sprawą odpowiedniego stopnia wytrzymałości tego tworzywa na działanie mechanicznego obciążenia wynikającego z dużej masy zapakowanych produktów.
Przemysł i życie codzienne
Polietylen wielokrotnie jest wykorzystywany do produkcji worków na mało- i wielkogabarytowe śmieci, które umożliwiają zachowanie odpowiedniego porządku w domu lub zakładzie pracy. Duża szczelność reklamówek foliowych zapobiega przed przemakaniem i przykrymi zapachami, a ich duży poziom wytrzymałości stanowi gwarancję niezbędnej odporności przed uszkodzeniami. Warto dodać, że większość worków na śmieci zaliczanych do reklamówek PE jest kolorowa i nieprzejrzysta, co maskuje ich zawartość w formie nieprzyjemnych odpadów.
Marketing i reklama
Być może dziś większość akcji promocyjnych rozgrywa się w sieci, ale każda szanująca się marka o mocnej pozycji na rynku posiada własne projekty opakowań. Funkcja reklamówek PE sprawdza się więc nie tylko w kwestii zapakowania towaru i jego zabezpieczenia przed transportem. To także dodatkowe narzędzie marketingowe, które sprytnie i nienachalnie pozwala rozpowszechniać markę producenta. Polietylenowe torby reklamowe mogą być personalizowane pod konkretną firmę – nadruk za pomocą fleksografii lub sitodruku determinuje właściwą jakość oraz przejrzystość graficznego logo, które znalazło się na reklamówce.