Technologie

5 wskazówek, jak stworzyć własny kurs online

• Zakładki: 87


Jesteś specjalistą w swojej branży i osiągasz w niej sukcesy? Chciałbyś podzielić się swoją wiedzą z innymi? Stworzenie własnego kursu online jest doskonałym sposobem, by zbudować wizerunek eksperta i zarobić na tym niemałe pieniądze. Jak przygotować kurs online, który będzie cieszył się dużym zainteresowaniem?

Jak stworzyć kurs online, który będzie się dobrze sprzedawał?

Przygotowywanie własnych kursów online staje się coraz popularniejsze. Coraz więcej osób chętnie dzieli się wiedzą i na tym zarabia. To dobra wiadomość – wiele osób przetarło szlak, a Ty możesz korzystać z ich doświadczenia. Pamiętaj też, że Twój pomysł na kurs online mógł być już wykorzystany dawno temu, a powielanie takich samych treści może okazać się stratą czasu. Dlatego zanim przystąpisz do tworzenia własnego kursu, zbadaj rynek. Poszukaj pytań, jakie nurtują Twoich potencjalnych odbiorców. Poznaj też swoją konkurencję. W ten sposób znajdziesz wiele inspiracji i dostrzeżesz pewne uchybienia, których będziesz mógł uniknąć, przygotowując własny kurs online.

Jak stworzyć kurs online – praktyczna checklista dla szkoleniowca

Szukając odpowiedzi, jak stworzyć kurs online, odpowiedz sobie na najważniejsze pytania:

  • Dla kogo chcesz przygotować kurs?
  • W jaki sposób Twój kurs online pomoże grupie odbiorców?
  • Jakie umiejętności i jaką wiedzę mają zdobyć uczestnicy kursu?
  • Na jakie moduły tematyczne możesz podzielić powyższe zagadnienia?
  • Jakie lekcje będą składały się na poszczególne moduły?

Treść oraz formę kursu zaplanuj od ogółu do szczegółu – ustal przede wszystkim grupę odbiorców i problem, którego nie są w stanie rozwiązać, docierając do powszechnie dostępnych materiałów – książek, newsletterów i artykułów blogowych. Następnie zaplanuj, jaką konkretnie wiedzą chcesz się podzielić. Warto przy tym uwzględnić możliwości rozszerzenia kursu, czyli stworzenie kolejnego, bardziej zaawansowanego szkolenia. Następnie podziel kurs na moduły, lekcje, a na samym końcu przygotuj konspekt każdej z nich.

W ten sposób stworzyć kurs online, który wpisze się w zapotrzebowanie rynku, a Twoja grupa docelowa chętnie sięgnie po kolejne edycje szkoleń.

Więcej wskazówek otrzymasz od ekspertki kursów online Magdaleny Pawłowskiej – wejdź na magdalenap.com i skontaktuj się ze specjalistką w dziedzinie tworzenia kursów internetowych.

Fot. Shutterstock.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
73 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *