Zdrowie

Czy warto suplementować krzem?

• Zakładki: 54


Krzem to pierwiastek o bardzo dobrym działaniu dla ludzkiego organizmu. Pozwala zadbać o skórę, włosy i paznokcie, ale nie tylko. Dlaczego jeszcze warto go suplementować? W jaki sposób można włączyć krzem do codziennej diety? Poznaj odpowiedzi i zadbaj o kondycję ciała!

Na co wpływa krzem w organizmie?

Krzem jest pierwiastkiem mineralnym odpowiadającym za kondycję ciała od wewnątrz i od zewnątrz. Właściwa zawartość krzemu w organizmie przekłada się na zdrową skórę, silne i piękne włosy oraz paznokcie, szybką regenerację urazów skórnych. Krzem łagodzi podrażnienia, stany zapalne, redukuje zmiany. Jest też istotnym budulcem kości, ścięgien i tkanki łącznej. Wpływa na zdolności ruchowe i chroni przed kontuzjami, a nawet chorobami, np. osteoporozą, zwyrodnieniami stawów.

W dalszej kolejności krzem bierze udział w łączeniu kwasu hialuronowego, elastyny i kolagenu, budowie naczyń krwionośnych, detoksykacji organizmu. Dzięki przyjmowaniu go można cieszyć się zdrową skórą, poprawnym krążeniem krwi i szybkim usuwaniem toksyn z ciała.

Czy trzeba suplementować krzem?

Niektóre pierwiastki mineralne występują w ciele naturalnie. Należy do nich właśnie krzem, którego w organizmie ludzkim jest ok. 7 g. Kumuluje się w mięśniach, przysadce mózgowej, płucach, nadnerczach i grasicy. Młode i zdrowe osoby zazwyczaj nie potrzebują przyjmowania go w znacznych ilościach. Inaczej rzecz się ma w przypadku ludzi chorych lub starszych, ponieważ krzem naturalnie wytraca się wraz z wiekiem. W efekcie skóra jest cieńsza i podatna na zmiany, włosy i paznokcie słabsze, zmarszczki i cellulit bardziej widoczne, a ryzyko złamań i infekcji większe. Rany i otarcia także goją się gorzej, wolniej.

Jeżeli zauważasz niedobory krzemu u siebie lub bliskiej osoby, rozważ suplementację tego pierwiastka. Uzupełnij dietę o wodę mineralną, ziarna zbóż, czosnek, mleczko pszczele, algi czy zioła: skrzyp polny, pokrzywę, perz. W przypadku silnych zmian lepsze okażą się preparaty z krzemem zawierające większe stężenie substancji aktywnej i przyjmujące wygodniejszą formę, np. płynu dodawanego do napoju. W ten sposób nie będziesz musiał modyfikować jadłospisu, do którego jesteś przyzwyczajony.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Najlepsze Suplementy.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
30 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.