Zdrowie

Dieta na bezsenność — co jeść, by lepiej spać?

• Zakładki: 6 • Komentarz: 1


Problemy ze snem skutkują ogólnym pogorszeniem jakości życia. Często nie zdajemy sobie jednak sprawy, że nasza dieta ma ogromny wpływ na to, jak śpimy. Co warto jeść przed położeniem się do łóżka, a czego lepiej unikać?

Dieta dla zdrowego snu

Wbrew pozorom dieta na bezsenność nie jest skomplikowana. Warto jednak zapamiętać kilka podstawowych zasad, które pomogą nam uporać się z trudnościami z zasypianiem. Dla osób cierpiących z tego powodu bardzo ważnym posiłkiem jest kolacja. Jeśli ostatni posiłek jest zbyt tłusty, organizm mocno angażuje się w jego trawienie, co w konsekwencji opóźni zaśnięcie. Ostre przyprawy również nie sprzyjają zasypianiu. Poprawę funkcjonowania mózgu zapewnią nam kwasy omega-3, które zawarte są na przykład w oleju lnianym i tłustych rybach.

Czego unikać przed snem?

Bardzo duży wpływ na jakość naszego nocnego odpoczynku mają składniki odżywcze. Na kolację lepiej jest zatem wybierać więcej węglowodanów i mniej białka. Wyeliminować jednak powinniśmy węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym, czyli biały ryż, pieczywo z białej mąki, cukier, słodycze i tym podobne. Nie posłużą nam również produkty wysokobiałkowe jak ryby, drób czy owoce morza. Zamiast tego najlepszym wyborem będą posiłki z dodatkiem brązowego ryżu, makaronu z mąki pełnoziarnistej, kasze oraz ciemne pieczywo. Kolacja powinna być jednocześnie lekkostrawna, a to zapewni nam duszenie, gotowanie i pieczenie zamiast smażenia.

Artykuł powstał przy współpracy ze sklepem internetowym biozdrowy.pl.

Fot. Shutterstock

comments icon1 komentarz
1 komentarze
5 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.